Pôsobíte lokálne? Myslite SEO lokálne!

Pôsobíte lokálne? Myslite SEO lokálne!

Ako nastaviť lokálne SEO tak, aby vás klienti našli?
Categories : Blog

Keď získate zákazku od klienta, ktorý rozvíja vyslovene lokálny biznis, je na mieste zamyslieť sa ako správne nastaviť SEO. V skratke…pôsobíte lokálne? Myslite SEO lokálne! Je azda zbytočné bojovať o priazeň najvyhľadávanejších kľúčových slov na úrovni republiky. Keď má klient úspešne pôsobiť lokálne, mal by jeho SEO špecialista zostúpiť z „nebies“ a prispôsobiť sa potrebám klienta. Ako na to? Pre klienta z oblasti služieb sme spracovali web a nastavili SEO tak, aby bodoval na úrovni okresného mesta a okolia do 50 km.
A podarilo sa. Klient sa teší. Aj my sa tešíme. Ide to. Informácie prinášame nižšie.

Ako nastaviť lokálne SEO tak, aby vás klienti našli?

Začať poskytovať služby na už rozdelenom trhu nie je jednoduché. Spočiatku klient fungoval vyslovene na dennodennom zdieľaní fotografií a videí na FB. Koncom júna uzrel svetlo sveta web a my sme začali bojovať o dobré pozície vo vyhľadávačoch. Konkurencia na slová súvisiace s umývaním áut je vysoká. Veď si len predstavte, že okrem klasických autoumyvární túto službu poskytuje temer každá benzínová pumpa a autoservis. Ako teda na to? No jednoducho. Krok za krokom:)

Prvý krok bolo uvedenie služby do všetkých relevantných katalógov. Použili sme ich približne desať. Medzi inými samozrejme Zoznam a Zlaté stránky. Zriadili sme účet na google a zaradili do máp. Postupne sme začali pridávať fotografie. Keďže klienti oceňujú kvalitu tejto prevádzky, a nelenili pridávať hodnotenia, google to ocenil tiež. Na webovú stránku pridávame postupne rôzne články s radami, sústredení sme najmä na dôležité kľúčové slová, ale i na longtaily – teda vyhľadávané frázy súvisiace s touto oblasťou služieb na internete. Podľa informácií, ktoré dostávame pravidelne od Google v mesačných správach, fotografie (množstvo a obľúbenosť) už o 20% prevyšujú podobné účty a firmy na internete.

Počet vyhľadávaní za štvrťrok

Hlavné kľúčové slová a pozície vo vyhľadávači

Po 6 mesiacoch vyzerajú výsledky nasledovne. Autoumyváreň, autoumyvárka (schválne sme nastavili aj nespisovné formy kľúčových slov), tepovanie sú na prvej strane v google a v google mapách dosahujú pekné druhé miesto. Tu chceme ešte pripomenúť, že doteraz sa neudiala žiadna platená reklama cez PPC. Jediná platená reklama prebiehala na FB v prvom roku existencie tejto prevádzky.

Ďalšie články