Kampane pre OZ Chráňme naše deti

OZ Chráňme naše deti/ Projekt Vymeňme čiapky za prilby a Cestujte s deťmi bezpečne.

Občianske združenie sa venuje informačným kampaniam, ktoré sú zamerané na ochranu zdravia a života detí. Prvým projektom bola kampaň, ktorá smerovala k zmene legislatívy.

Grafika, nákup médií, PR
Kampaň bola realizovaná v print ( Slovenka, Mama a ja, Top Cars ), v rádiu Jemné melódie, Viva a PR v spravodajstve všetkých televízií. Cez online oslovila čitateľov prostredníctvom portálu zoznam.sk a jeho podstránok, a ďalšej zhruba tridsiatky webových stránok. Zmena zákona nastala po troch rokoch od prvej kampane.

Kampaň cestujte s deťmi bezpečne sa po dva roky venovala osvete. Kampaň štartovala vždy v júni, keď začína dovolenkové obdobie. Vtedy je zvýšené riziko dopravných nehôd.

vymenme ciapky za prilby 3
oz4
oz3
oz2

Fakty a čísla

Medzi najčastejšie zimné športy detí patria lyžovanie, snowboard, sánkovanie, bobovanie a jazda na klzákoch. Každý tretí z tých, ktorí sa venujú zimným športom, zažil už úraz**.  Na Slovensku predstavujú úrazy detí a mladých ľudí do 19 rokov až 30%. Podiel úmrtí pri úrazoch predstavuje vo vekovej kategórii do 14 rokov 16,7% a v kategórii veku 15 – 24 rokov až 57,8%.* Podľa odhadov vo svete až 19% zranení predstavujú úrazy hlavy. Na Slovensku je to však vo vekovej kategórii do 19 rokov až 40%, pričom najohrozenejšou skupinou pri úrazoch sú deti do 6 rokov a takmer trikrát väčšie riziko úrazu je u chlapcov.* Podľa odborníkov ochranná prilba dokáže zabrániť až 60% úrazom hlavy.
„O potrebe zaviesť povinné nosenie prílb sa hovorí už dlho. V tomto roku uplynie presne 45 rokov, odkedy FIS predstavila tzv. Biely kódex, čo je desať zásad správania sa na svahoch.

Aj v nich sa v prvom rade apeluje na zodpovednosť samotných lyžiarov a dnes aj snowboardistov alebo sánkarov. Preto sme sa rozhodli nečakať, kým povinnosť nosiť prilbu bude daná zákonom, ale práve teraz, keď deti čakajú polročné a jarné prázdniny a prichádza obdobie lyžiarskych kurzov, chceme upozorniť rodičov, čo všetko sa môže na svahu stať a pomôcť tak predísť zraneniam detí,“ uviedla Martina Valachová, zakladateľka OZ Chráňme naše deti. Súčasťou kampane je aj Výzva  prevádzkovateľom zimných stredísk, aby sa pridali k myšlienke bezpečnosti, šírili zásady Bieleho kódexu a prispeli k zvyšovaniu  informovanosti rodičov – návštevníkov lyžiarskych svahov o potrebe nosenia ochrannej prilby pre ich deti, ale aj ich samotných. Vizuály kampane budú bezplatne k dispozícii na http://www.chranmenasedeti.sk a až do 15.3.2012 sa na facebookovej stránke Chráňme naše deti uskutoční aj súťaž o poukážky na nákup ochrannej prilby.

Slovenská agentúra pre cestovný ruch:

Bezpečnosť v zimných strediskách je konkurenčnou výhodou!

Myšlienka zaktivizovať dospelých, ktorých názor a konanie je nevyhnutnou súčasťou aktívnej prevencie, oslovila viacerých. „Sám som otcom štyroch detí, preto je bezpečnosť mojej rodiny na prvom mieste. Lyžovanie bez helmy je podľa mňa neprípustný hazard,“ vysvetlil dôvod zapojenia sa do kampane Peter Belinský, generálny riaditeľ SACR. SACR počas uplynulých rokov eviduje rastúci počet zimných stredísk športu, s čím súvisí aj nárast počtu ich návštevníkov a zvýšenia rizika pri zimných športoch. Kampaň vníma ako súčasť rozvoja kvality služieb, ktorá rozhoduje o tom, či sa návštevník rozhodne stráviť dovolenku na Slovensku. „V cestovnom ruchu je bezpečnosť veľkou konkurenčnou výhodou. A to nielen v zmysle bezpečnej krajiny, ale aj jej jednotlivých destinácií. Prevádzkovatelia stredísk, hotelov či požičovní môžu prispieť k osvete zverejnením informácií o kampani, distribúciou či umiestnením letákov alebo aj zavedením poskytovania detských heliem za zvýhodnené ceny,“ dodal Peter Belinský.
SACR podporí kampaň aj na svojej webovej stránke.

AXA: cestovné poistenie je ukazovateľom, ktorý potvrdzuje akútnosť nosenia prilieb

Súčasťou vzdelávacej kampane je aj zvyšovanie povedomia o potrebe nosiť ochrannú prilbu rovnako na domácich, ako aj zahraničných svahoch. Trend v rámci internetového predaja počas zimnej sezóny je, že približne 45% z cestovného poistenia predstavujú tie, ktoré obsahujú komplexnú ochranu pre zimné športy. „Kampaň vítame, pretože každému z nás záleží na zdraví našich detí. Informácie o nej zverejníme aj na svojej webovej stránke,“ uviedla Marika Vlachová, Retail Sales Director, AXA ASSISTANCE.

Poisťovňa AXA sa zameriava na poskytovanie cestovného poistenia, a to nielen do zahraničia, ale aj na slovenské svahy. „Odporúčame rodičom urobiť maximum pre prevenciu, ktorej súčasťou je aj uzatvorenie vhodného poistenia, ktoré je vzhľadom na mimoriadne vysokú rizikovosť úrazovosti detí potrebná. Veď približne každé tretie dieťa je vystavené riziku úrazu práve pri zimných športoch,“ povedal Ján Kusý, riaditeľ pre obchod neživotného poistenia spoločnosti AXA.**

Na bicykel si dnes helmu berie takmer každý. Pri lyžovaní to tak stále neplatí.
Čo hrozí na lyžiarskych svahoch a ako predísť zraneniam zosumarizoval Marián Hudák, hlavný záchranár zo spoločnosti Falck Záchranná. Výber z jeho odporúčaní nájdete v prílohe tejto tlačovej správy.

Občianske združenie Chráňme naše deti – o nás

Vznikli sme, aby sme nahlas upozorňovali na všetko, čo ohrozuje naše deti. Aby sa nám deti zdravé a živé vrátili z lyžiarskych zájazdov či z cesty do školy, aby ich nezneužívali reklamné praktiky a aby z nich vyrástli zodpovední, ale hlavne dobrí ľudia. Chceme oslovovať všetkých dospelých, aby sme si vzájomne pomáhali a zdieľali spoločné problémy.

 

Kampaň za zvýšenie bezpečnosti detí v autách.

Z TLAČOVEJ SPRÁVY

Na cestách sa v Európe zraní ročne až 100 000 detí. Kampaň potrvá celý jún a jej súčasťou budú aj Plyšové hliadky, ktoré budú 6.-8. júna oslovovať vodičov na vybraných čerpacích staniciach Shell.

Každoročne príde na európskych cestách o život viac ako 1 100 detí. Počet tých, ktoré sa počas prepravy vo vozidlách zrania, je mimoriadne hrozivý. Až 100 000 detí ročne utrpí zranenie, ktoré mu bolo spôsobené vo vnútri vozidla. Medzi významné dôvody patrí aj nedodržanie zákonných ustanovení, ktoré určuje aj nariadenie vlády SR č. 554/2006 Z.z. o povinnom používaní bezpečnostných pásov a detských zadržiavacích zariadení vo vozidlách určitých kategórií. Zranenie však môžu spôsobiť i neupevnené tvrdé predmety, ako napríklad fľaša s nápojom či elektronické hry. Tie sa v prípade prudkého nárazu môžu zmeniť na smrtiacu zbraň.

Prevencia môže znížiť úrazy až o 60%: V aute prejavíte lásku svojmu dieťaťu tým, ak ho správne pripútate

Kampaň upozorňuje na zákaz prepravy detí na mieste predného spolujazdca bez autosedačky alebo na povinnosť použiť autosedačku či podsedák pre deti do 150 cm alebo do váhy 36 kg. Vysvetľuje tiež povinné používanie  bezpečnostných pásov na zadných sedadlách pre deti. „Rodičovskú lásku svojmu dieťaťu v aute nepreukážete tým, že ho držíte v náručí namiesto toho, aby ste ho posadili do autosedačky alebo použili pásy. Znie to drsne, ale odporúčam pozrieť si, ako vyzerajú fatálne následky, keď dieťa nebolo pripútané. Sama som aktívna vodička a mama a vidím, že stále nie je zriedkavé vidieť malé deti na prednom sedadle alebo ako vzadu sedia či dokonca kľačia, aby lepšie videli na cestu.Preto treba o tomto probléme hovoriť,“ vysvetlila Martina Valachová, predsedníčka Združenia Chráňme naše deti dôvod tejto kampane.

Shell je spoluorganizátorom kampane: Plyšovú hliadku stretnete od 6. do 8. júna v 6 mestách

Na zákazníkov siete čerpacích staníc Shell  bude počas troch dní čakať Plyšová hliadka, ktorá vodičov a ich spolucestujúcich otestuje, ako dobre poznajú povinnosti o preprave detí vo vozidlách. Za správnu odpoveď ich ihneď odmení plyšovou hračkou a odovzdá aj informačný leták. „Kampaň prináša našim zákazníkom užitočné informácie, ktoré získajú aj z letákov od obsluhy čerpacích staníc, ako aj na našej webovej stránke. Stali sme sa jej spoluorganizátorom, pretože si myslíme, že prevencia môže skutočne pomôcť znížiť počet zranení tých najzraniteľnejších – detí,“ uviedol Ing. Igor Janok, riaditeľ prevádzky čerpacích staníc Shell Slovakia. Trasa hliadky povedie z čerpacej stanice Shell na Panónskej ceste v Bratislave do Nitry a potom do Banskej Bystrice, Žiliny, Prešova a Košíc.

Cestovné poistenie vás zbaví starostí

„AXA sa s odhodlaním pripája ku kampani Pripútajte svoje deti! Schopnosť predvídať pomôže niekedy zmierniť vážnosť následkov. Ak sa už nebodaj niečo stane, cestovné poistenie pomôže klientom v prípade potreby zbaviť sa starostí s vysokými a nečakanými nákladmi na lekársku starostlivosť. Deti sú najväčším bohatstvom, ktoré máme a musíme ho chrániť,” uviedla Jana Tarčáková Janičová, hovorkyňa finančnej skupiny AXA v SR.

Stačí jedna jazda z tisíc a tá môže stáť život

Tomáš Kováč, PR & Product Manager VOLVO spoločnosti T.O.P Auto Slovakia, a.s.: „Nám v spoločnosti Volvo záleží na bezpečnosti viac, ako komukoľvek inému. Aj preto sme sa stali partnermi tejto kampane. Lebo na každom živote záleží. Na cestách je omnoho viac áut, ako bolo. A takisto, žiaľ, aj arogancie, rýchlych a nebezpečných jazdcov. Pripútať nielen seba, ale aj svojho potomka treba počas každej jazdy. Môže byť aj tisíc jázd bez nehody. Ale stačí jedna, keď bude neskoro si vyčítať, prečo dieťa nebolo pripútané.“

Kampaň ďalej podporili spoločnosť VOLVO, AXA, Dráčik a mediálnymi partnermi sú Zoznam.sk, Slovenka, rádio Jemné melódie a rádio Viva.

Občianske združenie Chráňme naše deti – o nás
Vznikli sme, aby sme nahlas upozorňovali na všetko, čo ohrozuje naše deti. Aby sa nám deti zdravé a živé vrátili z lyžiarskych zájazdov či z cesty do školy, aby ich nezneužívali reklamné praktiky a aby z nich vyrástli zodpovední, ale hlavne dobrí ľudia. Chceme oslovovať všetkých dospelých, aby sme si vzájomne pomáhali a zdieľali spoločné problémy.

Linky na niektoré mediálne výstupy z oboch kampaní:

  1. VOLVO
  2. PRAVDA
  3. HOSPODÁRSKE NOVINY
  4. FITSERVER
  5. MAMA A JA
  6. TREND

Pre OZ sme realizovali ucelený balík služieb. Logo, vizuály ku kampaniam, obsah pre PR články, rádio spot a tlačové správy. Kampae zasiahli celé Slovensko. V prípade kampane Vymeňme čiapky za prilby kampaň smerovala k zmene legislatívy. Slovensko bolo totiž jednou z mála krajín, ktoré nemali zákonom ošetrené používanie prilieb počas zimných športov.

Martina Valachová